En liten statusuppdatering

Okej, här kommer en liten administrativ grej.

Som ni är dödligt trötta på att höra vet om disputerade jag ju i somras. Sedan fick jag jobb. Ja, hurra! Dessutom är det ett riktigt kul jobb! Ännu mer hurra! Men i och med detta vill jag klargöra en sak: Jag är fortfarande kvar inom forskarvärlden, men jag forskar för tillfället inte själv. Visserligen kommer jag vid sidan av jobbet att göra klart det sista av mitt doktorandprojekt, men jag forskning är just nu inte min primära sysselsättning.

Alltså är mitt alias/titel på bloggen liiite missvisande. Men efter moget övervägande har jag bestämt mig för att behålla det för tillfället eftersom a) jag fortfarande brinner för forskning, gör mitt bästa för att hålla mig uppdaterad inom ”mina” fält, och ämnar att blogga om dessa b) brinner för forskningspolitik och vill blogga om detta c) jag de facto har disputerat d) mitt alias och bloggtitel är ganska väl inarbetade e) jag har absolut inte uteslutit att jag kommer att fortsätta forska på heltid i framtiden.

Så, som sagt, jag behåller namn etc. ett tag till. Beroende på hur saker och ting utvecklar sig är det mycket möjlig att jag byter så småningom (jag gillar det inte riktigt av många andra anledningar dessutom). Men nu vet ni ju i alla fall hur det ligger till så att jag inte kan anklagas för titelfusk😉

Jag har också uppdaterat sidan ”Om bloggen” med denna information.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.