Citat och länkkärlek

Bara för att jag postade första blogginlägget på flera månader igår, blev jag förkyld idag. Vore jag inte så skeptiskt lagd skulle jag tro att Universum försöker säga mig något.

Via min kompis Eva hittade jag denna underbara artikel, om vad man ska tänka på om man vill doktorera och som ny doktorand. Ärligt skriven och rakt på sak.
Personligen fastnade jag dock för detta citat:

Write. And then write some more. Then keeping writing. Many PhD students are initially very poor at writing but they get better with practice. Blogging can help, but you might want to do it pseudonymously at first. Whatever you do, don’t make the mistake of letting your PhD thesis be the first thing you ever seriously write.

Med andra ord: Att börja blogga under tiden som doktorand VAR en bra idé🙂

Eva har förresten också skrivit bra om att hitta ett flow i labbet. Och vad som händer när det oundvikligen försvinner.
Johan har skrivit bra om att rekrytera doktorander och Eurocentrism.
Boel skriver om en viktig faktor för att lyckas.
Länkkärlek på er!

Det här inlägget postades i Bloggar jag läser, Hittat på nätet, Navelskåderi. Bokmärk permalänken.