Self promotion och lite annat

Halloj allesammans!

Jag tycker att ni ska lyssna på andra avsnittet av podtanken! Podtanken är en nypodradio som är skeptiskt humanistisk och nördigt intellektuell eller humanistiskt nördig och intellektuellt skeptisk, möjligen humanistiskt intellektuell och nördigt skeptisk. Läs mer här. Varför jag skriver att ni ska lyssna på just andra avsnittet? Därför att jag är med där förstås! Så vill ni höra mig  stamma av nervositet, snubbla på orden, äha och öha säga kloka saker lyssna på andra avsnittet av podtanken! Och sedan ska ni förstås lyssna på första också, även om det kanske inte är fullt lika bra😉

Annars så gästbloggade jag på skepchick.se för ett tag sedan. Inlägget var en längre version av varför det är bättre att posta pg/bg-numret till Cancerfonden som Facebook-status än tiden man lägger ned på att borsta håret om morgonen eller skostorlek i centimeter.
I dagarna har det för övrigt tydligen börjat gå runt något nytt löjl på Facebook. Tack och lov har jag inte sett något av det än, men det hade visst något med djur att göra. För er som på riktigt vill uppmärksamma cancer vill jag  föreslå att ni postar följande istället:

Bröstcancerfonden PG: 90 05 91-9
Prostatacancerfonden PG: 90 01 01-7
Barncancerfonden PG: 90 20 90-0
Cancerfonden PG: 901986-0

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Self promotion och lite annat

  1. Ja, är lite orolig hur vi ska kunna toppa det senaste avsnittet. Förhoppningsvis klara vi det med din och alla andras hjälp.

    Och vad det gäller nervositetsstammande, ordsnubblande, äha och öha-sägande intevjuvare och intervjuvade så är det inget jag har hört i alla fall😉

    • Christine skriver:

      =D
      Kom idag att tänka på en person som kanske skulle vara intressant att intervjua; min kompis Eva som är doktorand i Uppsala och forskar på ancient DNA. Hon har bland annat varit med och öppnat Magnus Ladulås grav och DNA-testat Birger Jarl. Hennes blogg hittas här: http://mydaysinuppsala.wordpress.com/

      • Ja, det vore jättespännande. Gör det!

        Har själv försökt extrahera DNA från några Birka-gravar. Tyvärr fick vi inte fram nått.

        • Christine skriver:

          Ska bara se om hon är med på det först! Kan ju vara en fördel🙂

          Vad kul att du också hållit på med dylikt arbete! Synd att ni inte lyckades, men det är ju väldigt, väldigt svårt. För att inte tala om alla fel som kan göras i labbet (se Ingmar Bergman, hahaha)

  2. Eva skriver:

    Rättelse – Jag har inte DNA-testat Birger Jarl (även om jag har pratat om hur det gjordes). Det arbetet har Helena Malmström gjort.🙂

    Bra intervju Christine, du var bra! Bara kloka ord, och inga stammanden.

    p.s. Aouts! *låtsas inte se eller höra ang. Ingmar Bergman*😉

    • Christine skriver:

      Aha, ok! Men att ta åt sig äran av andras arbete är väl en del av forskarrollen😀 Eller har jag missförstått något här?

      Och tack så mycket! Ställer DU upp på intervju vid tillfälle? Vore skoj tycker jag🙂

Kommentarsfältet är stängt.