Roman Polanski

Jaha, så nu har den vidriga barnvåldtäktsmannen vid namn Roman Polanski till slut krupit till korset. Angående den flicka han våldtog för 33 år sedan säger han nu: She is a double victim: my victim and a victim of the press.

Ehm, herr Polanski? Lämna pressen utanför det hela. Visst, hon är ett offer för pressen och människors attityder, liksom många andra kvinnor som rapporterar kända och beundrade män för våldtäkt, men hon är först och främst ditt offer. Låt bli att försöka förminska din egen skuld som våldtäktsman genom att dra in pressen i det hela. Och förresten? Om du numera faktiskt står för att du våldtog henne vad sägs om att TA DITT STRAFF?

Ja just det, en liten grej till. Du har ju tidigare gjort vissa försök att vinna sympatier (det lyckades också hos många. Tyvärr.) genom att dra någon snyfthistoria om att du har fått gå i landsflykt och leva i exil och inte kunnat återvända till USA. Jag vill härmed bara upplysa dig om att det INTE är synd om dig. INTE. Du har kunnat jobba med precis det du vill, dvs. göra film, och bli hyllad för det hela livet.  Detta är något som är få förunnat. Att du inte kunde spela in dina filmer på exakt den plats du ville, dvs. i USA är inget skäl att tycka synd om dig, då anledningen till detta är att du är en feg våldtäktsman som flytt för att undkomma ditt straff. Du har alltså helt och hållet dig själv att skylla.
Hoppas att jag slipper höra talas om dig något mer i framtiden.

Det här inlägget postades i Ge fan i att skylla på offret, Nyhetskommentarer, Skit jag är trött på att höra. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Roman Polanski

  1. Jag har alltid undrat och nu undrar jag om du vet: Vad krävs för att bli tvångshämtad till polisförhör/häktning/rättegång?

    • Christine skriver:

      Bra fråga! Jag har tyvärr ingen aning. Det verkar i vilket fall vara väldigt svårt, då jag tycker jag hört ganska många som lyckats komma undan rättvisan genom att helt enkelt inte dyka upp på rättegången…Jag ska försöka höra mig för lite mer och återkomma med svaret🙂

  2. Eva skriver:

    Håller med till 100%…

Kommentarsfältet är stängt.