Vänster-höger skalan

Folk undrar ibland var jag står på den politiska vänster-högerskalan. Det är enkelt:
Jag är för vänster för att vara höger och för höger för att vara vänster.

Då har vi rett ut det!

Det här inlägget postades i Politik. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vänster-höger skalan

  1. Jag tycker att http://www.politicalcompass.org har en mycket vettigare skala än den uttjatade och urvattnade vänster-högerskalan. Testa gärna.

    Jag gillar din blogg skarpt, förresten. Hittade hit via ditt twittrande om #sweskep.

    • Christine skriver:

      Hej Björn,
      Välkommen till bloggen och tack för berömmet! Ska kolla in politicalcompass så snart som möjligt🙂

  2. Linn skriver:

    Jag börjar snart bli lika besvärad över detta tvångsdefinierande av höger/vänster som av kvinna/man.

Kommentarsfältet är stängt.