Ytterligare ett slags ”debattör” gör entré

Som bekant har jag…lite svårt för personer som kallar sig för samhällsdebattörer. I samma veva som jag skrev inlägget dök också den nya titeln miljödebattör upp.

Den senaste titeln i raden av titlar som får mig att vilja upplysa personen om att ”jag litar mer på Hannibal Lecter med kökskniv i handen än dig” är genusdebattör.

Seriöst. Genusdebattör??? Är du genusvetare -skriv det. Är du det inte -skriv under med något annat som visar att du är lämplig att uttala dig i dessa frågor. Eller ännu bättre- skit i titeln och låt din text tala för sig själv. En väl underbyggd text säger mer än tusen titlar. Framförallt om den enda titel du lyckats åstadkomma är baserad på att du har debatterat ett visst ämne.

Vill för övrigt här förtydliga att även människor jag i vanliga fall tycker är vettiga och framför allt har andra titlar än samhällsdebattör att skriva under med (Gudrun Schyman, Ann Heberlein -Ann Heberlein vad 17 tänkte du?) har setts använda denna avskyvärda titel. Ledsen, men det ändrar inte min inställning till ordet.

Christine
Samhällsdebattördebattör

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ytterligare ett slags ”debattör” gör entré

  1. Linn skriver:

    Är det alltid ”debattörerna” själva som titulerar sig på det sättet då? Kan det inte vara så att en del tidningar tvångstitulerar?

    • Christine skriver:

      Jag antar att det är möjligt, men nog borde man ha något att säga till om när det gäller hur man vill tituleras

  2. Patrik Porath skriver:

    larvig du är Samhällsdebattördebattör. varför skriver du ”debattördebattör”

    • Christine skriver:

      För att jag ville larva mig såklart😀

    • pouartanddesign skriver:

      Tja!!! Nu är jag med inne på wordpress i blogga i o med flyttat till Lerum/Göteborg i går på universitet läser kurser inom informationsteknologi!!! Så vi gör inlägg i debattera där med!!!! Kör hårt med debatten!!! Med vänlig hälsning, Peo

Kommentarsfältet är stängt.