Tillbaka från Almedalen

Är nu tillbaka från Almedalsveckan, en vecka där jag fick tillbringa (tillbringa, inte spendera, för spendera gör man med pengar, tillbringar gör man med tid #folkbildning)
större delen av dygnet med coola feminister  samt (i total oordning) hann med flera forskningsseminarier bla om MedTech- respektive Life Science-branschernas framtid, och i viss mån nutid, i Sverige samt ett seminarium med titel När får Sverige Nobelpris?, en debatt som skulle handla om abortdebattens spelregler men som blev regelrätt abortdebatt dock på bland den lägsta nivå jag sett (och då har jag ändå debatterat abort en hel del), besök på Anna Odells utställning, debatt om samtyckeslagstiftning, en föreläsning med bästa Anna Bäsén (jag fick skaka hand med henne! Woho! #jagmötteLassie) om alternativ”medicin” och kvacksalveri samt flera torgtal, seminarier och mingel med ett visst parti. Eftersom mycket av detta är så viktigt så stannar jag vid detta ämne för nu och återkommer mer i senare separata blogginlägg. Nästa inlägg ska dock handla om utbildningskvalitet.
God natt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tillbaka från Almedalen

  1. Martin Grape skriver:

    Men om tid också är pengar, kan man inte spendera den också?😉

    • Christine skriver:

      Får jag tillfälle så lovar jag att fråga min för detta svensklärare, som var den som lärde mig om skillnaden mellan spendera och tillbringa, om detta.

  2. Carolinefin skriver:

    Välkommen hem!

Kommentarsfältet är stängt.