Antifeminister och Sverigedemokrater

Som jag redan konstaterat är ”jag bytte ut man mot muslim och visade att F! är samma sak som sd” i de flesta fall ett värdelöst sätt att argumentera.

Ett annat dåligt sätt att argumentera är guilt-by-association (det blir för övrigt extra dåligt om association i fråga råkar vara Hitler…).

Detta sagt, så kunde jag inte låta bli att dra lite på munnen åt allas vår favorit-sexpositiva-feminist Johanna Sjödins lista över 55 saker som antifeminister och sverigedemokrater har gemensamt. Gå och läs!

Det här inlägget postades i Feminism. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Antifeminister och Sverigedemokrater

  1. Martin skriver:

    Hmmm, hur många punkter får jag träffa av? 😉

    4, 7, 10, 14, 17, 31, 33?, 36, 48.

    4, 10 och 14: Se 48.
    7: Jag anser att det inte är mitt fel… 😉
    17: Fast det var kanske inte ärlighet och försvar av faktiska fakta som menades? 😉
    31: Behöver jag försvara mig här egentligen?
    33: Ett frågetecken på om jag helt kan svära mig fri från att ha en blogg…
    36: Kan någon sitta och rycka på axlarna över att det sker våldtäkter?
    48: Jag är liberal och lutar åt höger, jag är inte förtjust i vänstern eller dess frontfigurer…

    • Christine skriver:

      Jaha, så du är alltså Sverigedemokrat. Men oroa dig inte om du byter ut lite ord här och där typ Lars Ohly mot Jimmie Åkesson eller nåt så är du nog räddad 😉 Skämt åsido, det enda den här listan lyckats bevisa är hur dålig guilt-by-association-metoden är. Tyckte ändå den var rolig för att den får vissa att falla på eget grepp.

      Hur som helst, jag får rätt på punkterna:
      2, i viss utsträckning
      3, i viss utsträckning, har använt kommunistsvin som skällsord om en viss person
      4, varför skulle Anna Lindh dö för? Och vad hände med Margot Wahlström?
      10, ogillar är ett för svagt ord för vad jag känner för Ohly. Det är också här punkt 3 kommer in i bilden.
      29, se 30
      30, (sedan kan man självklart kan man diskutera vad som är kompentens, men jag anser ändå inte att ha ett visst kön eller dylikt är en form av kompetens)
      31, nej du behöver verkligen inte försvara dig här
      34, beror på ursprungsinlägget. Vissa är så korkade rakt igenom så att bemöta mening för mening är bäst.
      35, beror på vad som menas med aggresiv, men det har jag emellanåt
      36, what you said.

      Har säkert glömt någon punkt nu också…

Kommentarsfältet är stängt.