Feministlördag

God morgon! Tycker ni att ni känner igen inlägget är det för att jag lyckades publicera det redan i torsdags. Dessutom med HTML som inte funkade. Ja, jag är en sådan där som skriver inlägg i förväg…
Idag (dvs. lördag 7:e maj) är det dags för Feministiskt Forum på ABF-huset i Stockholm. Om ni av någon anledning inte kan komma kan ni istället titta på den här underbara intervjun med Dramaten-skådisen Aleksa Lundberg, som har en bakgrund som transsexuell. (Och ni som ska gå på Feministiskt Forum kan för övrigt titta på intervjun i alla fall🙂 ). Intervjun hittas här. Aleksa är även intervjuad av RFSU här.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Feministlördag

  1. Carolinefin skriver:

    Aleksa gick faktiskt i Ks skola, minns att jag tyckte det var skitcoolt🙂

    • Christine skriver:

      När du säger det så vet jag att du har pratat om Aleksa förut, fastän jag kopplade inte att det var hon när jag såg henne på TV. Skitcoolt var ordet!

  2. Carolinefin skriver:

    Förresten så funkade inte länken nu när jag skulle kolla (men den gjorde det igår), så här är en som funkar
    http://www.tv4.se/1.2082550/2011/04/04/hon_foddes_som_pojke

Kommentarsfältet är stängt.