Bloggar jag läser: Duktiga och intelligenta Tanja Suhinina

Duktiga och intelligenta Tanja Suhinina  är supersmart psykologistudent och skriver intressant om DSM-5 men om jag snabbt skulle karaktärisera bloggen skulle jag beskriva den som avancerad feminism for dummies. Och med detta menar jag att Tanja har en förmåga att skriva enkelt och lättförståeligt om sådant som ofta inte beskrivs så enkelt och lättförståeligt.

Tanja skriver allt det jag tänker att jag vill skriva, (ibland också det jag inte visste att jag tänkte att jag ville skriva förrän jag läste att hon skrivit det), fast dubbelt så bra och med hälften så många ord:

Hennes text om feminism berättar varför jag är feminist. Den här texten också.

Hennes texter om elitklasser berättar hur jag ser på eltiklasser

Hennes text om alkoholnormen i mina ögon klockren betraktelse av den svenska alkoholkulturen (Citat: Jag har faktiskt fått fler dumma frågor om och irriterat fler med min nykterhet än med mitt ointresse för monogami. /Citat)

Hennes texter om sex berättar hur jag ser på sex, fast i vissa fall visste jag inte jag  att jag gjorde det förrän jag läste vad Tanja skrivit och fått nackspärr för allt nickande.

Hennes serie om dubbelmoralen vad gäller kvinnors och mäns ansvar i våldtäktssituationer säger det mesta.

(Jag ska sluta blogga nu för övrigt, jag ska i fortsättningen bara länka till Tanja Suhinina. Äsch, skojade bara. )

Tanja har också jobbat som telefonhora, och haft en blogg om detta. Hon har också skrivit en skitkul bok om sina erfarenheter.

Det här inlägget postades i Bloggar jag läser, Feminism och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bloggar jag läser: Duktiga och intelligenta Tanja Suhinina

  1. Martin Grape skriver:

    Efter så mycket som jag nu hade tid att läsa av Tanjas blogg såhär på arbetstid så kan jag iallfall säga att feminismbiten stämmer bra för mig också. Och jag får hålla med om väldigt mycket annat jag skummade mig igenom.

  2. Tanja skriver:

    Oj. Hjälp! Tack så mycket!

  3. Tanja Suhinina skriver:

    Alltså, ibland hittar jag tillbaka till det här inlägget och ba SMÄÄÄLT.

Kommentarsfältet är stängt.