Bloggar jag läser: Inte utan min åsikt

Bloggen Inte utan min åsikt drivs av Johanna, som jag blev Facebook-kompis med efter att ha gjort några inlägg på gruppen Fri abort -en mänsklig rättighet och hon frågade om jag ville vara med och moderera.

Inte utan min åsikt skriver Johanna ”om det mesta, ofta med feministisk utgångspunkt”. Många inlägg handlar om ofrivillig barnlöshet, och hur de människor som drabbas behandlas av sjukvård och samhälle. Eftersom jag främst har engagerat mig i rätten till abort är det intressant att få lära mig mer om den andra sidan av det mynt som reproduktiva rättigheter är, och jag har lärt mig mycket genom bloggen.

Det här inlägget postades i Bloggar jag läser, Feminism, Reproduktiva rättigheter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bloggar jag läser: Inte utan min åsikt

  1. Johanna skriver:

    Tack! Nu hittar sega jag till den här sidan.🙂

Kommentarsfältet är stängt.